Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Każdy właściciel strony internetowej chce znaleźć się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. To wciąż jeden z najskuteczniejszych sposób zwiększenia dotychczasowej sprzedaży, zdobycia nowych odbiorców czy zagwarantowania firmie sukcesu. Aby to jednak osiągnąć, konieczne jest wykonanie wielu czynności, które w skrócie określić możemy pozycjonowaniem. O tym, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych i jak się za nie zabrać, piszemy w dzisiejszym artykule.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych

Zacznijmy od tego, co to jest pozycjonowanie stron internetowych w najbardziej ogólnym ujęciu. Skoro celem pozycjonowania jest przeniesienie danej strony www na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, to pozycjonowanie stron internetowych jest zbiorem czynności, które do tego prowadzą. Dzięki niemu poprawia się widoczność danej witryny, co pozwala dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Za jedną z głównych zalet pozycjonowania stron internetowych uważa się możliwość docierania ze swoją ofertą do tych osób, które rzeczywiście są nią zainteresowane. Kiedy potencjalny klient zabiera się za poszukiwania potrzebnej mu firmy, wpisuje w wyszukiwarkę Google określone słowa lub frazy, np. projekt logo. Dzięki temu wśród wyników wyświetlają mu się te strony www, które projekt logo oferują, a przy tym uznane zostały przez algorytmy wyszukiwarki Google za najlepsze.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych

Na pytanie, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, nie ma jednoznacznych odpowiedzi. To proces, który składa się z wielu różnych działań, obejmujących nie tylko zawartość i działanie danej strony, ale także jej popularność. Wśród nich znajduje się między innymi:

1.      Optymalizacja strony internetowej

Google za najbardziej wartościowe strony (a więc zasługujące na najwyższe pozycje) uznaje te, które są przyjazne dla użytkowników. Wpływ na to mają kwestie techniczne, np. poprawność kodu html, brak błędów na stronie lub szybkość jej ładowania. Google zwraca dużą uwagę również na responsywność strony, czyli poprawne jej wyświetlanie na różnych urządzeniach mobilnych, czy jej przejrzystość, a więc łatwe dotarcie do interesujących odbiorców podstron.

Mówiąc o optymalizacji strony internetowej, bierze się więc pod uwagę dostosowanie do wymogów algorytmów Google wszystkich jej elementów. W tym również treści umieszczonych na stronie.

2.      Przygotowanie unikalnych treści

Treści, które znajdują się na stronie, powinny być unikalne i zawierać istotne w pozycjonowaniu danej witryny frazy. Ważne jest przy tym zadbanie o optymalizację treści, co dokonuje się m.in. poprzez ustawienie właściwych nagłówków i poprawne rozmieszczenie słów kluczowych.

Do treści, o które warto zadbać, zaliczyć możemy opis działalności firmy, opisy kategorii lub produktów. Coraz częściej praktykuje się też tworzenie tekstów na bloga, co pozytywnie wpływa na odbiór firmy przez odbiorców, ale i na pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Algorytmy wyjątkowo wysoko cenią sobie bowiem treści nie tylko unikalne, ale i użyteczne. Stąd potrzeba tworzenia treści wartościowych dla odbiorców, odpowiadających na ich wątpliwości.

3.      Zdobywanie linków z innych stron

Kolejnym spośród elementów tego, na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, jest zdobywanie linków z innych stron. Wpływa to na popularność witryny, jednocześnie dając algorytmom Google znać, że dana strona www zasługuje na wysokie pozycje.

Pod określeniem „zdobywania linków” kryje się umieszczanie odnośników do danej strony internetowej na innych stronach. Dzieje się to poprzez publikację gościnnych artykułów, współpracę z innymi portalami czy marketing szeptany. Im wyższa jest pozycja (a przy tym popularność) strony, na której znajduje się odnośnik, tym większa jest moc takiego działania.

Pozycjonowanie stron www – samodzielnie czy z pomocą specjalistów

Jak widać, pozycjonowanie stron internetowych nie jest łatwe i z pewnością wymaga wszechstronnej wiedzy na temat marketingu internetowego. Z tego powodu zdecydowana część właścicieli stron internetowych decyduje się na usługi firm specjalizujących się w pozycjonowaniu. Dzięki temu zyskują na czasie, który musieliby poświęcić zdobywaniu niezbędnej do tego wiedzy, samemu pozycjonowaniu oraz monitorowaniu efektów. Ponadto mogą być pewni, że stosowane przez profesjonalną firmę metody okażą się zarówno skuteczne, jak i bezpieczne.

Samodzielne pozycjonowanie stron www wymaga odpowiedniego do tego przygotowania nie tylko ze względu na powodzenie całego przedsięwzięcia, ale i na jego bezpieczeństwo. Korzystając z rad, które czasem znajdują się na niesprawdzonych stronach, możemy narazić się na spadek dotychczasowej pozycji w wynikach wyszukiwania lub nawet całkowity brak jej wyświetlania. Wszystko to przez kary, które algorytmy Google nakładają na strony, które chcą poprawić swoją pozycję przy wykorzystaniu zabronionych metod. Dlatego tak ważna jest w kwestii samodzielnego pozycjonowania rozwaga i zdobyta wcześniej wiedza.